Translate

mercredi, janvier 10, 2007

Amies de passage




Quand je suis rentrée a Picton , mes amies de la semaine avaient repris leur propre route.
Setsuko , une japonaise de 65 ans qui venait toute divorcée qu’elle est de passer une année en NZ , écrivain, subtile, intelligente avec qui je passais du bon temps dans le spa et que je reverrai au Japon , ça c’est sûr !
Doris une allemande la cinquantaine passée qui est d’une telle élégance que ses bretelles de sous vêtements sont assorties à ses chaussures. Nous avons passé plein de bon temps à nous rencontrer, parler, regarder des photos et écrire au soleil. J’espère encore croiser sa route .

Back to Picton my 2 wonderful roommates of the previous week were gone. One was Setsuko from Japan, a beautiful lady of 65 who is separated from her husband – which is quite rare in Japan- loves to travel and just had spent 11 months in NZ. A writer , she invited me to visit her when I will get there .
The other one was Doris, an elegant German lady , 55, in redundancy from her work and travelling for 2 years maybe . We enjoyed each other a lot, talk a lot about life and love , life and death , write and enjoy the sun . I do hope to see her again on the road . We had the same bag but she had been wise enough to choose the bigger size , so she had wonderful cloths and even bras matching her shoes !!! Super class! Loved her
.

1 commentaire:

Anonyme a dit…

Dear Anne, yesterday I found you and me in the Internet, what a surprise. I remember the wonderful time and hope, we'll meet again some place. Have a good time and enjoy your life.
Love Doris